Pasta med krämig pestosås är en perfekt vardagsrätt, eftersom det går väldigt fort att svänga ihop och de flesta ingredienserna är sådana man normalt har hemma (i alla fall om man är jag).
Jag brukar vara försiktig med att slänga mig med termer som "ultimat" när det kommer till mat, men tills motsatsen är bevisad skulle jag vilja påstå att det här är den ultimata hemgjorda kebaben.
Det är något så himla härligt med kombinationen rökt sidfläsk och ädelost. Båda två har smaker som är salta och lite funky liksom, så man skulle kunna tro att det blir för mycket, men icke!
Denna kycklinggratäng påminner om en shepherd's pie eller en brittisk fiskgratäng till konstruktionen, men istället för köttfärssås eller fiskgryta under det gratinerade potatismostäcket har vi en smaskig kycklinggryta.
Ärligt talat, finns det ett enda fel på fläskfärsburgare med snabbinläggning på lök och äpple, en chutney på rökt sidfläsk, äpple och lök, samt ädelost och grönkålschips? Knappast.